e-Portafoli de la meva experiència docent a l'escola Tecnos de Terrassa emmarcada dins l'assignatura "pràcticum" del Màster de Formació del Professorat de Secundària UPF-UOC en l'especialització de Ciències Naturals.

dimecres, 14 de gener de 2015

Roques i pedres, el laboratori, cooperatives.

-àlex, defensa'm que tu vas fer física-


Una de les sorts més grans de fer el pràcticum a l'escola Tecnos és poder conèixer el funcionament d'una escola tipus cooperativa, on tots els professors formen part de la cooperativa i per tant són una mica propietaris del centre. Això fa que la implicació que demostren envers l'escola és molt major que el que es podria esperar d'un simple assalariat

Durant el primer període de pràctiques vam poder assistir a una reunió del seminari conjunt de ciències, tecnologia i matemàtiques per debatre entre tots quina seria la distribució i característiques ideals dels futurs laboratoris que es planteja contruïr de cara al curs vinent. 

Més enllà de limitar-se a demanar una llista de "necessitats" o "desitjos" a cada professor, es va obrir un debat on discutir les característiques realistes òptimes que caldrien, sobre una primera proposta plantejada des de direcció. Tot en un ambient molt còmode i amigable. En aquesta atenció o preocupació pel bon funcionament de l'escola a tots els nivells és on es veu el valor de conformar una cooperativa. Els docents no només es preocupen per que el laboratori de la seva matèria tingui tot el que volen, els preocupa també que sigui viable econòmicament, que sigui útil per l'escola, que estigui ben integrat, etc. Es preocupen, ho mimen! Discuteixen, sense conflicte, fan broma es xinxen els uns als altres.

-A tall d'anècdota vam poder copsar a una de les broma clau entre seminaris que fa temps que els dura. Entre les qüestions a discutir hi ha la ubicació de l'armari de la Mari Àngels, un armari-expositor ple de roques (com diuen els de ciències de la terra) o pedres com diuen la resta… El menyspreu jocòs cap a la geologia entre departaments no deixa de ser, trobo, un signe de salut i bon ambient.-

Des de l'escola Tecnos consideren que el cooperativisme és un valor que val la pena transmetre i és per això que s'han instaurat cooperatives d'alumnes a cada curs de secundària. Cooperatives de serveis i de producció. Legals i tal. Jardineria, pedagogia, artesania,… Em sembla una molt bona idea i una estratègia molt coherent.


-que vau parlar del meu armari?-

Cap comentari:

Publica un comentari