e-Portafoli de la meva experiència docent a l'escola Tecnos de Terrassa emmarcada dins l'assignatura "pràcticum" del Màster de Formació del Professorat de Secundària UPF-UOC en l'especialització de Ciències Naturals.

diumenge, 30 de novembre de 2014

La paradoxa anglesa


"…es domingo, llueve mucho, reflexionamos, cantamos…"


Una petita entrada, una reflexió, llençada a l'aire.

Classes en anglès. 

Funciona?

A l'escola Tecnos es fa en anglès, que jo hagi vist, Tecnologia a primer, sexualitat a tercer i ciències pel món contemporani a quart. 

Dels més petits no he sentit queixa, els grans asseguren que no s'enteren de res…jo he estat a classe i el nivell dels professors es totalment respectable, en aquest sentit no tenen excusa…o si? És inevitable sortir d'una d'aquestes classes amb la sensació de que potser no han entès res i simplement juguen a estar callats i que no es noti…

És paradoxal…em sembla molt bé usar l'anglès com a llengua instrumental ja que és una manera de donar-li un ús generalitzat com el que trobaran posteriorment a la vida o a la universitat, però estan preparats? Tenen el nivell adequat per poder seguir la classe? El fet de fer les sessions en anglès limita la comprensió del temari de l'assignatura?

Ni idea…però la sospita queda.


mañana más.

2 comentaris:

  1. Estic d'acord amb tu que és dificil de saber si funciona o no.

    A l'institut on estic (Pla Farreras de Sant Cugat) hi ha instaurat el projecte CLIL (Content and Language Integrated Learning) i es fan diverses classes en anglès. La professora coordinadora d'aquest project, Jill Simon, és dels Estats Units i ha rebut una formació per realitzar classes de ciències en anglès i per formar a altres professors. De fet, demà assistiré a el seu curs de formació del professorat en anglès, ja t'explicaré.
    En referència al que dius sobre si els alumnes s'enteren: les classes de la Jill són totalment participatives. Els alumnes estan contínuament interaccionant entre ells o amb la professora i parlant en anglès, així que d'alguna cosa es deuen enterar.
    Que vagi bé Alex!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Per desgràcia nosaltres hem sentit comentaris no gaire positius per part dels alumnes…curiosament els més grans…no se si es deu que a batxillerat en general ens queixem tots més, que l'assignatura és més complicada o que tenen menys costum…suposo que els que ja des de primer fan classes en anglès no tindran tan problema a batxillerat…


      (que bé que algú comenti jajajajajajaja)

      Suprimeix