e-Portafoli de la meva experiència docent a l'escola Tecnos de Terrassa emmarcada dins l'assignatura "pràcticum" del Màster de Formació del Professorat de Secundària UPF-UOC en l'especialització de Ciències Naturals.

dijous, 27 de novembre del 2014

La reunió de la CAD


[rient, molt]…penso en tota la bioquímica que jo he estudiat per acabar fent de mare a aquesta colla…

Els ulls no seran les mateixos, però portem tota la vida en un aula. 

Sense exagerar porto més de vint dels meus vint-i-pocs en una aula, per tant no ens ve massa de nou, per molt que les eines d'observació siguin radicalment diferents.

És per tant en les situacions més enllà de l'aula on realment estic veient coses diferents i aprenent molt sobre el desenvolupament d'un centre. D'entre les situacions a les que hem assistit, em va ser especialment reveladora la reunió de la CAD, la Comissió d'Atenció a la Diversitat, un òrgan que reuneix setmanalment la psicopedagoga del centre, els coordinadors de cicle i els caps d'estudi per tractar aquells estudiants que requereixin d'una atenció diferencial, sigui perquè són problemàtics o perquè tenen algun tipus de P.I. o diagnòstic. Veure el treball individualitzat, extens i fins i tot maternal que es fa sobre els alumnes em va semblar facinant, i el material que ens va portar la Mònica (la psicopedagoga) em va semblar molt divertit i interessant. La sessió tenia com a objectiu l'anàlisi dels sociogrames de la classe que s'havien elaborat mitjançant enquestes passades als alumnes i que indicaven les tendències i jerarquies dins un grup classe. Apareixien els dominants, els populars, els agressius, els rebutjats, els sols,… tot un quadre molt detallat que va ser extensament contrastat amb l'experiència dels tutors a l'aula per tal de trobar matissos, explicacions i, per últim, decidir les accions que calia emprendre a nivell tutoria i a nivell departament psicopedagògic. Tot una experiència, especialment per la "màster class" sobre els alumnes que estem tenint a classe i tot el que tenen darrere, molt útil a l'hora de ser-ne el professor.


Realment ells i nosaltres -alumnes i observadors- som afortunats del centre on hem anat a parar i de l'atenció que es presta als alumnes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada